Leder din virksomhed efter nye markeder eller vil I gerne optimere jeres nuværende marketingstrategi? Så er Amazon et oplagt sted at kigge til. Her har virksomheder adgang til millioner af kunder i hele Europa, som er ligeglad med om et produkt kommer fra Italien, Spanien, Tyskland eller Danmark - så længe produktet opfylder deres behov. Derfor er Amazon en platform, du ikke må overse, hvis du vil øge dit onlinesalg. Læs mere om det mange muligheder i denne oversigt - sådan sælger du på amazon .

Hvorfor have fokus på Amazon?

Når folk begynder at overveje et nyt køb, vil de ofte researche på emnet først. Det foregår mest på internettet og her er det svært at komme udenom Amazon. Platformen har stor troværdighed, og med de rette produkter og salgsstrategier, kan du hurtigt opnå masser af synlighed og derved mere salg. Amazon tager sig af logistik, kundeservice og betaling, så du kan fokusere på produkt og vækst. Smartere bliver det næsten ikke.

Mange spændende muligheder

Der findes flere masser af spændende sælgermodeller på Amazon. Du kan blandt andet sælge som en såkaldt Vendor (direkte til Amazon) eller Seller (direkte til kunder). Mange vælger også muligheden, Fulfillment by Amazon (FBA), hvor Amazon opbevarer og sender dine varer for dig. Det er en god idé at sætte sig ind i de forskellige muligheder og vælge den metode, som giver bedst mening for dig og din virksomhed. På den måde kan du få mest mulig succes, når du sælger på Amazon.

Hvad bør I fokusere på?

Det handler først og fremmest om at have styr på det basale, såsom produktdata, billeder, tekster og prissætning. Gode anmeldelser og hurtig levering er også nøgler til succes. Derudover er annoncering og løbende optimering afgørende. Hvis I har brug for hjælp til nogle af disse områder, kan I med fordel få hjælp fra et professionelt marketingbureau.